Hele 375 utstillere fra alle deler av mat- og drikkenæringen er representert under UMAMI Arena i februar. - Å kombinere messen med landskonferansen er derfor et nyttig grep for å synliggjøre bredden i næringen for lærere, elever, rådgivere og politikere. For bedriftene blir det også en dobbeltgevinst som gir dem maksimalt utbytte av dagene, sier Espen Lynghaug, spesialrådgiver for kompetanse og utdanningspolitikk i NHO Mat og Drikke.
Lynghaug forteller at det overordnede budskapet for UMAMI "Kraften til å ta Norge videre", passer godt med landskonferansen programposter om rekruttering, synliggjøring og kompetanseheving i mat- og måltidsbransjen. - Den røde tråden i konferansen er hvordan vi som en samlet næring skal klare å tiltrekke oss flere ungdommer. En kompetent matindustri er avhengig av tilstrekkelig tilgang på faglært arbeidskraft. Det er en utfordring vi må løse i fellesskap, sier Lynghaug som oppfordrer flest mulig medlemsbedrifter å melde seg på både landskonferansen og UMAMI Arena.
Her finner du mer informaasjon om og påmeldingslenke til landskonferansen,
Les mer om UMAMI Arena her.