Forplikter seg til å øke norskandelen av frukt og grønt

Publisert

To personer som handler grønnsaker

(Illustrasjonsfoto). Foto: Anna Tarazevich fra Pexels.

Sammen med Forum for Norsk Grønt har Norgesgruppen, Rema 1000 og Coop forpliktet seg til å nå målet med en økning av norskandelen i frukt og grønt på 50 prosent fram mot 2035.

Terje Sletnes, direktør for analyse og politikk i NHO Mat og Drikke deltar også i Forum for Norsk Grønt. – Dette er en gledelig nyhet som støtter opp under ambisjonene som ble satt av Traaseth-utvalget i 2019, sier han.

I NHO Mat og Drikkes veikart – Neste måltid – er en av ambisjonene at norske produsenter og leverandører skal øke markedsandelen både i Norge og internasjonalt. – Skal markedsandelen øke, må produktene være synlige i butikkene og for forbrukerne. At denne avtalen med store aktører i dagligvaresektoren er på plass, er dermed et viktig bidrag for å øke markedsandelen i Norge, sier Sletnes.

Har du spørsmål? Kontakt oss gjerne:

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Hei!

Hei!

Vil du motta vårt ukentlige nyhetsbrev på e-post?

Avmeldingen er mottatt!

Meld deg på ett oppsummert nyhetsbrev: